Relaxdag - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van leonenjose5953 - WaarBenJij.nu Relaxdag - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van leonenjose5953 - WaarBenJij.nu

Relaxdag

Door: Leon

20 Juli 2011 | IJsland, Reykjavik

Dat zullen we niet meer doen. Zeggen dat het goed weer was. Vanochtend regende het een beetje en er was laaghangende mist.
We hebben tot 9:00 uur uitgeslapen en daarna ontbeten.
Rond ons B&B hebben wij nog foto’s gemaakt van de omgeving en van de “tamme” huisschapen. Ook in het dorp nog foto’s gemaakt van een waterval.
Vervolgens zijn we naar Egilsstadir gereden waar we al een hotel geboekt hadden.
In Egilsstadir eerst gaan zwemmen in het plaatselijke zwembad. Heel mooi en lekker warm. Het water in het zwembad is 29 graden en in de bubbelbaden 38 en 40 graden. José heeft in een van de bubbelbaden al haar spieren laten masseren door een jetstream. Ze kwam als herboren uit het bad dus toen konden we van de glijbaan.

In het hotel ingechecked. In het dorp het plaatselijke museum bezocht. Over hoe de mensen in IJsland de vorige eeuw hebben geleefd. Zeer interessant.

Nu gaan we in het hotel eten en daarna slapen. Morgen gaat om 5:00 uur de wekker.
We moeten op tijd bij de boot zijn (7:00 uur) die ons naar de Faeroer Eilanden zal brengen.
Hier komen wij om 3:00 uur ’s nachts aan dus we hebben al een hotel geboekt waar we ook ’s nachts kunnen aankomen. Daar blijven we 2,5 dag. Daarna weer de boot naar Denemarken.
We hopen op de Faeroer Eilanden ons volgende verslag te kunnen schrijven.