Blue Lagoon en Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van leonenjose5953 - WaarBenJij.nu Blue Lagoon en Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van leonenjose5953 - WaarBenJij.nu

Blue Lagoon en Reykjavik

Door: José

15 Juli 2011 | IJsland, Reykjavik

Nou dat is even schrikken over Gompie Karin! Hij zou morgen 14 jaar zijn geworden... We hadden het niet per sms ontvangen. Maar we weten dat jij de maximale zorg hebt gegeven. Nogmaals véél dank. Nu na wat tranen nu toch ons verslag;

HEERLIJK relaxed ruim 3 uur in het melkblauwe warme water van de prachtige Blue Lagoon gelegen! Er zit daar een wit spul op de grond dat ze "mud" noemen. Het staat langs de kant in emmers met een schepje, je kunt het op gezicht handen e.d. smeren, het is wat korrelig als badzout in creme. (zie foto's)

We zitten nu in weer in een ander erg gezellig Hostel in Reykjavik. Dat van gisteren was dicht bij de luchthaven en wat ouder. (zie foto van mij met de computer) Maar we hebben heerlijk geslapen en alle natte spullen van de gletsjer zijn prima gedroogd.
Wat betreft warmte is het hier de omgedraaide wereld: als je de kraan of douche opendraaid moet je eerst wachten tot het water niet meer warm is voordat je koud water kunt tappen. Als je het warm hebt met de verwarming die altijd openstaat dan zet je gewoon een raam open! Dus we zijn al aardig ingeburgerd hier.

We zijn hier 4 km. van het centrum vandaan maar omdat we een relaxdag hebben zijn we vanmiddag nu eens niet gaan lopen maar hebben de bus genomen. Daarna heerlijk gaan uit eten! Tevens het centrum van Reyjavik bekeken. Veel nieuw naast enkele oude gebouwen en een typische kerk (mooi?)
We dronken 1 pilsje in een cafeetje waar welgeteld 16 beelschermen met voetbal hingen! (info voor Nico) Om 22.12 uur weer site-seeing met de bus terug naar dit Hostel aan het park. Er is een camping naast waar wij met onze kamer op uitkijken. Er staat een NL. straatje met waanzinnig grote campers. Er is ook een groot veld met allemaal kleine slaaptentjes waar jonge en oudere-jongeren tussen zitten. De algemene voorzieningen zijn opvallend schoon!

Het was net (om 23 uur) voordat we binnen kwamen nog steeds 13 graden net als de hele dag. Er was af en toe zon en in de Lagoon hebben we ook heerlijk koude druppeltjes op ons hoofd gehad. De zon is nu weer onder maar het blijft toch licht, alleen is het iets schemerig. De foto's van Reykjavik houden jullie tegoed want ineens lukt het inladen niet meer... Het is alweer 0.30 uur dus bedtijd. Morgen gaan we 3 uurtjes rijden en dan in Snaefellsnes op een Kamping de tent opzetten. De weersverwachting is goed we willen daar 2 nachten blijven. We willen er weer een lange hiking doen....