Reisdag van Grundarfjördur naar Saeberg - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van leonenjose5953 - WaarBenJij.nu Reisdag van Grundarfjördur naar Saeberg - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van leonenjose5953 - WaarBenJij.nu

Reisdag van Grundarfjördur naar Saeberg

Door: Leon

17 Juli 2011 | IJsland, Reykjavik

Vanochtend rond 5 uur was het al warm in de tent. De zon stond al aan de hemel en scheen volop (al een aantal dagen trouwens).
Rond 8:30 uur ontbeten en de tent afgebroken.
Nadat alles ingeladen was zijn we gaan zwemmen in het zwembad naast de camping. Een mooi warm, maar niet te groot bad.
Heerlijk om even uit te rusten.

Daarna zijn we, nadat we de laatste inkopen hadden gedaan (de supermarkt is hier ook op zondag open en op de volgende plaats is de dichtstbijzijnde winkel 15 km vandaan) zijn we weggereden. De route voerde langs schitterende fjorden en bergketens met schapen in de berm en paarden tegen de bergen. Van de 200 km die wij vandaag gereden hebben bestond ruim 50 km uit gravel-weg. Dus als je een voorligger had moest je afstand nemen om door het stof nog wat te zien.
De jeugdherberg waar we nu zitten (Saeberg) ligt aan het Hrútafjördur. Dit is een mooi fjord waar wij vanuit de kamer, met alleen een klein grasveldje ertussen, uitzicht op hebben.
We hebben op “ons” strandje uit de wind aan dit fjord geluncht.
Op het moment dat ik dit schrijf ligt José in de “hot tub” (is warme jacuzzi) bij te komen van deze dag.
Daarna zullen we koken in de keuken van dit hostel. Dan nog wat lezen in de woonkamer.
De exacte bestemming voor morgen weten wij nog niet.
Dat zoeken wij nog uit, maar gaat in ieder geval weer richting Akureyri omdat wij woensdagavond in Egilsstadir willen zijn waar ons hotel geboekt is.